Blogokos

Blogokos

Vállalati blog szerepe a marketingkommunikációban

2016. november 20. - ronababa

Sok mindent olvashattatok már nálunk blogokkal kapcsolatban, rengeteg témában – és ez nem véletlen. Ahogy körülnéztek, mindenhol, minden témában, folyamatosan készülnek a tartalmak. Bárki, bármiről írhat blogot – miért ne élnének ezzel a marketingeszközzel a vállalatok is?

Lássuk, hogy miért is jó ez nekik! :) 

hands-coffee-cup-apple_1_1.jpg

A vállalati blog, mint a tartalommarketing eszköze

A web 2.0 megjelenése után már nagyon kevés, hogy a vállalatoknak van honlapjuk, esetleg jelen vannak a közösségi média oldalakon. A fogyasztóknak tartalmat kell adni – és mi is lehetne ennél jobb eszköz, mint egy blog?

Miért jó a vállalati blog?

Hogy miért is jó a vállalatok számára egy blog létrehozása, arról a marketing szakemberek bizonyára rengeteget tudnának mesélni, ezek közül most 3 tényezőt emeltünk ki.

Olcsó

Mivel saját médiaeszközről beszélünk, ami létrehozható akár a saját honlapunkon belül is, vagy ingyenes blogoldalakon keresztül, így költsége a tartalom előállításán kívül gyakorlatilag nincs is.

Interaktív

A kommenteknek, megosztásoknak, vitaindító témáknak köszönhetően kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy az olvasók is hozzászólhassanak a témákhoz, és kétoldalú kommunikáció alakuljon ki.

Személyes

A blogolás alapvetően egy igen személyes tevékenység, érdemes megtartanunk a személyes hangvételt (amennyire lehetséges) vállalati blogok esetében is. Érdemes a szakmai témákat személyes nézőpontból átadni. Igen sikeresek például a különböző szakértők, vezetők által vezetett blogok, melyeken keresztül kicsit őket is megismerhetjük.

A blog mint saját médiaeszköz

A vállalatok számára a legértékesebb és legszabadabban felhasználható a POE modellen belül a saját (owned) média. A vállalati blog ráadásul az egyik legjobb marketingeszköz a Google keresési algoritmusának szempontjából is.

És hogy mitől is lesz sikeres egy blog?

pexels-photo_1.jpg

Egységes recept nincs, természetesen függ a vállalat jellegétől, a célközönségtől, a vállalat céljaitól. De néhány általános érvényű tanács azért itt is megfogalmazható:

  • Jusson el a célközönséghez!
  • Legyen számukra érdekes, figyelemfelkeltő a tartalom!
  • Vonjuk be a fogyasztóinkat!
  • Építsünk közösséget!
  • Ne eladni akarjunk, legalábbis ne folyamatosan és direkt módon – tartalmat szolgáltassunk, ne hirdetést készítsünk!

Ha Te is vállalati marketinggel foglalkozol, és még nincs céges blogotok, talán itt az ideje elgondolkodni rajta! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://blogokos.blog.hu/api/trackback/id/tr2911977216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása