Sok mindent olvashattatok már nálunk blogokkal kapcsolatban, rengeteg témában – és ez nem véletlen. Ahogy körülnéztek, mindenhol, minden témában, folyamatosan készülnek a tartalmak. Bárki, bármiről írhat blogot – miért ne élnének ezzel a marketingeszközzel a vállalatok is?
Lássuk, hogy miért is jó ez nekik! :)
A vállalati blog, mint a tartalommarketing eszköze
A web 2.0 megjelenése után már nagyon kevés, hogy a vállalatoknak van honlapjuk, esetleg jelen vannak a közösségi média oldalakon. A fogyasztóknak tartalmat kell adni – és mi is lehetne ennél jobb eszköz, mint egy blog?
Miért jó a vállalati blog?
Hogy miért is jó a vállalatok számára egy blog létrehozása, arról a marketing szakemberek bizonyára rengeteget tudnának mesélni, ezek közül most 3 tényezőt emeltünk ki.
Olcsó
Mivel saját médiaeszközről beszélünk, ami létrehozható akár a saját honlapunkon belül is, vagy ingyenes blogoldalakon keresztül, így költsége a tartalom előállításán kívül gyakorlatilag nincs is.
Interaktív
A kommenteknek, megosztásoknak, vitaindító témáknak köszönhetően kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy az olvasók is hozzászólhassanak a témákhoz, és kétoldalú kommunikáció alakuljon ki.
Személyes
A blogolás alapvetően egy igen személyes tevékenység, érdemes megtartanunk a személyes hangvételt (amennyire lehetséges) vállalati blogok esetében is. Érdemes a szakmai témákat személyes nézőpontból átadni. Igen sikeresek például a különböző szakértők, vezetők által vezetett blogok, melyeken keresztül kicsit őket is megismerhetjük.
A blog mint saját médiaeszköz
A vállalatok számára a legértékesebb és legszabadabban felhasználható a POE modellen belül a saját (owned) média. A vállalati blog ráadásul az egyik legjobb marketingeszköz a Google keresési algoritmusának szempontjából is.
És hogy mitől is lesz sikeres egy blog?
Egységes recept nincs, természetesen függ a vállalat jellegétől, a célközönségtől, a vállalat céljaitól. De néhány általános érvényű tanács azért itt is megfogalmazható:
- Jusson el a célközönséghez!
- Legyen számukra érdekes, figyelemfelkeltő a tartalom!
- Vonjuk be a fogyasztóinkat!
- Építsünk közösséget!
- Ne eladni akarjunk, legalábbis ne folyamatosan és direkt módon – tartalmat szolgáltassunk, ne hirdetést készítsünk!
Ha Te is vállalati marketinggel foglalkozol, és még nincs céges blogotok, talán itt az ideje elgondolkodni rajta! ;)