Van egy jó vállalkozásod, azonban nem tudod hogyan növelhetnéd annak ismertségét az online térben? Amennyiben te is ezzel a problémával állsz szemben, ehhez adunk néhány támpontot.
Manapság, az egyre inkább növekvő vállalkozói kedv hatására, illetve a gombamód növő és terjedő startup-ok világában elengedhetetlen, hogy a vállalkozások valódi hangsúlyt fektessenek cégük észlelhetőségére, és megjelenésére.
A 21. században, az internet korában szinte adott a lehetőség, hogy online térre tereljék ezt a dolgot a vállalkozások. Ennek egyik egyszerű, és relatíve olcsó módja a blogolás.
Ha azt szeretnéd, hogy te, valamint az általad működtetett vállalkozás, vagy az a vállalat akinek dolgozol, iparági szakértőként legyen elkönyvelve a köztudatban, erre egy nagyszerű megoldás a blogolás. Ez a legjobb módszer arra, hogy megerősítsd a szakértelmed az online csatornákon, így a fogyasztók fejében azzal, hogy célzott, az általad választott témát megfelelő módon körüljárt cikkeket társz a nyilvánosság elé, ezáltal építve a brand-et és a vállalat reputációját.
Sok előnye van a blogolásnak, úgy mint:
- Építi a megítélést azáltal hogy szakértelmedet igazolod
- Lehetőséged ad információ megosztásra, és üzleti kapcsolatok kiépítésére mind ügyfelekkel, mind együttműködő partnerekkel
- Tájékoztatja az embereket azokról az egyéb dolgokról, amikkel vállalkozásod foglalkozik, úgy mint konferenciák, események stb.
- Lehetőséget teremt arra, hogy online közösséget építs ki magadnak a vállalatod szimpatinzásainak segítségével
- Nem utolsó sorban pedig adott esetben az internetes keresések találati listájának előkelőbb helyén végzel a fogyasztók által végzett egy-egy keresés alkalmával.
A legfontosabb szabályok és jótanácsok az üzleti blogok vezetése kapcsán:
Kiemelkedően fontos rész a tervezés
A legfontosabb kezdeti lépés a blog létrehozását megelőzően, hogy megválasztod a megfelelő domain nevet blogod számára, mely könnyen megjegyezhető, és reflektál a vállalatodra. Adott esetben érdemes lehet a weblapon erre külön felületet létrehozni.
Válassz egy egy napot, illetve konkrét időpontot a blogod vezetésére, melyet a jövőben szigorúan követsz, így az írásaid követők könnyen alkalmazkodnak a blogposztok érkezési idejéhez, és nagyobb arányban fogják azt követni.
A rendszeres blogolás egy kemény és megerőltető feladat, érdemes több emberre bízni, ehhez kapcsolódóan egy csapatot kialakítani, így a blog mindig friss, hiteles marad, nem pedig erőltetett, nehezen kiizzadott cikkek gyűjtőpontja. Ebből fakadóan nem érdemes soha erőltetni senkit blogolásra.
A tartalom egy sarkalatos pont
A blog lényege maga a tartalom, a „kontent”. Azok a szavak, mondatok, és képek, amit megosztasz a követőkkel. Mindig valós gondolatok, érzések és ötletek alkosság a blogod tartalmának magját, hogy az üzenet őszinte, ne pedig mesterkélt legyen. Emellett persze a tartalom mellett fontos az, hogy a blogposztok reflektáljanak a vállalat kultúrájára, miliőjére és magára a vállalati értékrendekre, valamint célkitűzésekre is.
Reméljük ez a néhány sor gondolatébresztőként tud hatni, abban az esetben ha szeretnéd vállalatod láthatóságát növelni, azonban nem tudod, mi is lenne ennek a legjobb módja.