Blogokos

Blogokos

Blogszponzoráció - avagy, hogy a manóba kell ezt jól csinálni?

2016. november 03. - BlogLéda

group-selfie.jpg

Bloggerként  saját image-ed, jó hírneved múlhat azon, hogy hogy prezentálsz egy-egy szponzorációt... Mégsem megy és azzal nyugtatod magad, hogy haters gonna hate hate hate?
Körbejártuk a témát és adunk pár tippet! ;)

Amióta először találkoztunk blogszponzorációval, nagyon érdekelt minket a kérdés: hogy is lehet ezt úgy kivitelezni, hogy ne legyen belőle hatalmas hate-elés? Mivel a blog, mint műfaj zsenialitását nem vonjuk kétségbe, nagyon rossz volt nézni, ahogy egyesek gyakorlatilag hülyének nézik a közönségüket... Itt van tehát 5 pro tipp, amire szerintünk minden bloggernek érdemes figyelnie!

1. Ismerd a közösséged!

Gondolom te is érzed, hogy a közösséged nélkül csak egy magányos geek vagy, aki önmagának írkál/videókat csinál. Ne gondolod azt sem, hogy felette állsz a közösségednek! Bár te vagy a "vezető", ez nem jelenti azt, hogy nem kell úgy kommunikálnod, hogy a tagok úgy érezzék, te is közéjük tartozol. Merthogy tisztázzuk: nem tévéreklámot csinálsz, egyenrangúan és őszintén tudod csak meggyőzni blogod követőit, hogy nem csak a pénzért mondod, amit mondasz.

group-selfie.jpg

Ha már valós tagja vagy a közösségednek, figyelj a kommentekre, a tagok általános attitűdjére. És menj tovább is: tudd, hogy milyen életkor az átlagos, milyen lehet az anyagi helyzetük... Nem akarsz teljesen mellélőni és olyan dolgot ajánlani közösségednek, ami nem is nekik szól.

Az előző gondolathoz kapcsolódva: a tartalom, amibe bújtatod a szponzorációt, legyen érdekes, ne legyen teljesen másmilyen, amit a közösséged egyébként szeret... Merthát a kutya sem fogja megnézni, ha nem érdekes.

2. Fontold meg, mit vállalsz el!

whendoubtcreepsin.jpg

Bár csábító lehet, minden lehetőséget megragadni, valószínűleg nem érdemes. Ha már tudod, miket szeret a közönséged, vállalj el olyan szponzorációs lehetőségeket, amik valódi értéket fognak képviselni. Ne gondold azt, hogy ha már megkerestek, az biztos azért van, mert az adott vállalat már megalapozottan csekkolta, közösséged illik-e az ő célcsoportjához... Mert ott még azért nem tartunk sajnos. A legbiztosabb tehát, ha te fontolod meg!

Figyelj arra is, hogy ne legyen sértő a termék/szolgáltatás, amit megjelenítesz... Mert ez a te tartalmadat és a te image-edet rombolja!

3. Legyen indokolt az elhelyezés!

Bizonyára neked sem tetszik, amikor indokolatlanul, témához nem illően emlegetnek terméket/szolgáltatást, mert nagyon érezhető ilyenkor a szponzoráció szaga... Ráadásul azt is érezteti, hogy nem érdekel téged, hogy közönségednek hasznos, vagy érdekes-e az ajánlott termék.

8a9f3ea19f81e344d928deb3a0c9d060.jpg

Persze azt is érdemes elkerülni, hogy ne szerepeljen túl sokat az adott termék. Legyen mindig indokolt a megjelenése! Mint feljebb is említettem, nem tévéreklám-blokkot készítesz...

Kifejezetten pozitív fényt vethet rád és a megbízó cégre is, hogyha vissza is adsz a köznségednek! Foglald például nyereményjáték keretbe a termékeket, így nem fogják úgy érezni, hogy kihasználod őket.

4. Légy őszinte!

Mindig említsd meg, ha szponzoráció, vagy együttműködés esete forog fenn, előzd meg azt, hogy spekuláció tárgya legyél. Így lehetsz megbízható, esetleg az adott szponzoráció is sikeresebb lehet ezáltal. Tekints úgy a közönségedre, mint a barátaidra, hosszú távon az őszinte kommunikáció megéri :)

8c97bcb3007938402694c427e3d3d9aa.jpg

5. Folytathatod is, ha szeretnéd...

mármint utólag is kommunikálhatod kampányban való részvételedet. Ez nagyobbrészt a vállalaton múlik, mire hajlandó, d megérheti nem hagyni elsorvadni egy ilyen együttműködést, hanem kiterjszteni. Ha esetleg szerveznek a kampány kereteiben egy eseményt is, arra is meghívni közönségedet.

+1 Ápold a közösséged!

chick.jpg

A szponzoráció egésze során egyszer sem felejtsd el, hogy végülis kik lesznek a befogadók és hogy érdemes velük kommunikálni! :)

 

Egyetértetek a fenti tippekkel? Esetleg ti megfigyeltetek még valamit? A kommenteket szívesen fogdjuk! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://blogokos.blog.hu/api/trackback/id/tr2411806369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása